Min helg i ord.

Hovar klapparande fram över en matta utav snö. Hukar mig för snötäckta grankvistar som sticker ut. Sätter av i galopp upp för backen. Kommer på mig själv med att sitta och småle på en varm hästrygg.

Winnerbäcklåtar spelas om och om igen. Fingrarna ömmar efter olika ackord. Piano och gitarr spelas tillsammans. Skratt och rosiga kinder efter ridturen.

Stövlar på ett par gamla skidor. Glider frma genom skogen, eller pulsar snarare. Har för mycket kläder på mig, men orkar inte stanna. Skidar fram genom ett snölandskap.

Gör äxor på datorn. Kommer av mig och hamnar på Internet. Tar mig i kragen och tvingar mig till läxorna. Låter gitarren i hörnet vara en välfötjänt belöning.




Kommentarer
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Samhälle-media är jättehärligt! Vi behöver liksom inte sitta och dö i skolböcker hela dagarna, utan vi får pilla med kameror och vara kreativa istället :) Mycket bra! Kram på dig.

2010-01-10 @ 17:19:56
URL: http://ellerenellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
- Snälla, skit i reklamen. Den publiceras ändå inte.
- Jag fotar med en Nikon D90.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0