löften är till för att brytas, illusioner också?

Jag ville ha en sommar med sol och värme.
En sommar full av ljumma grillkvällar med fina vänner.
En pojke med mjuka händer och krulligt hår.

Jag hade skapat mig en illusion av en sån där sommar varenda flicka i min ålder skriver om på sina bloggar.
Jag hade drömmar som steg mig över huvudet.

Nu har halva sommarlovet passerat.
Jag har jobbat varenda dag jag kommer ihåg.
Igår var första gången jag över huvud taget badade på riktigt i en sjö.
Jag har inte grillat. Jag har inte suttit ute mer än en kväll.
Och för att inte tala om den uteblivna pojken.

Om fem dagar är jag ledig, i en vecka minus en dag.
Då ska jag bort.
Då ska jag knäppa händerna och be om ljumma kvällar och varma dagar.
Då ska jag gå längs en havsstrand med tårna nerborrade i sanden.
Då ska jag njuta till fullo.
Då ska jag ha sommarlov - på riktigt.
Sedan ska jag på festival.
Fem dagar till, sedan ska jag börja andas med djupa andetag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
- Snälla, skit i reklamen. Den publiceras ändå inte.
- Jag fotar med en Nikon D90.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0