Tankar från en 17-åring

Jag får inte lika många samtal som flickan med det fina håret.
Jag får inte lika många nyfikna frågor som bruden med de stora brösten.
Jag får inte guld och gröna skogar trots att jag faktiskt är jag,
det tycker man ju ändå borde väga upp och vara rätt så himla bra.

Jag dricker inte lika mycket och är inte så speciell.
Jag hålle på mina principer och ska folk beskriva mig använder de oftast ordet snäll (!)
Jag tror jag vet vem jag är, men i dagens samhälle spelar det ingen roll.
I dagens samhälle är de som räknas, de som super mest och har minst koll.

Min mamma sa häromdagen att folk vet vart jag är,
att de är säkra på att jag alltid kommer finnas där.
Jag sa till min mamma att jag inte trodde att det var så där,
sen sa jag att livet var orättvist och inte ville att det skulle va så här.

Det klart att man blir upprörd och inte ser det för vad det är.
Ett falkst jävla rollspel, utan hjärta, utan själ.

Jag hoppas att det i framtiden inte kommer spela någon roll.
Jag hoppas att mina barn i framtiden kommer få vara glada fastän de har kontroll.


Kommentarer
Postat av: Victoria

känner igen mig i rätt mycket där.

2011-12-06 @ 17:44:43
URL: http://pulsensfrekvens.blogg.se/
Postat av: jenny

du har så himla rätt

2011-12-16 @ 17:23:41
URL: http://franswalter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
- Snälla, skit i reklamen. Den publiceras ändå inte.
- Jag fotar med en Nikon D90.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0