Att bli kallad fröken.

I fredags var det simskole-avslutning. De senatse tre veckorna har jag lärt mig 190 namn, fått en baddräktsbränna som heter duga, blivit kallad fröken och känt mig otroligt gammal, fått X antal frågor om mina prickar i ansiktet (även så kallade fräknar), vistats minst 120 timmar utomhus, läst sagor och lekt lekar. Och det är nog kanske det bästa sommarjobbet som finns, men till slut tar tålamodet slut och man vill bara skrika på ungarna som är mer under vattnet än över.

Men sen, på fredagskvällen, när ungarna kommer springandes och skriker ens namn för att ge sista kramen, vill ta kort med en, eller kommer med en ros, då glömmer man det där väldigt fort.


Kommentarer
Postat av: Victoria

åh, verkar som ett himla bra sommarjobb! :)

2011-07-10 @ 20:44:47
URL: http://pulsensfrekvens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
- Snälla, skit i reklamen. Den publiceras ändå inte.
- Jag fotar med en Nikon D90.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0