Bondmora?

Träffade på en äldre herre idag. Han visste redan sedan innan att jag jobbade med grisar och den självklara frågan blev så klart:
- Ska du bli bondmora då?
 
Ja det ska jag. Om du med bondmora menar att jag får köra precis lika mycket traktor som de med snopp. Kunna lika mycket om hur en tröska fungerar och fåbygga mig ett utedass om jag så önskar.
 
Det svarade jag inte. Jag skrattade bara lite och sen bytte vi samtalsämne.
 
Kanske är det bara jag som förknippar bondmora med storbak och tvätt. Kanske är jag dum som tänker så med tanke på alla kvinnor som förr i tiden visserligen gjorde precis nämnda sysslor men även mjölkade kor och hässjade hö. Men då kan ju killar också kallas bondmoror i så fall. För visst kan de också baka bröd och diska. I väntan på det så ska jag bli bonde. Sen kan vi snacka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
- Snälla, skit i reklamen. Den publiceras ändå inte.
- Jag fotar med en Nikon D90.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0