Jag har gjort rätt?

Jag hade tänkt mig att bli helt lyrisk över att få jobba i ladugård. Det blev jag inte och paniken kom smygandes, har jag gjort rätt val? Vad ska det bli av mig?
 
Men så idag, när jag började på ett nytt praktikställe med kor istället kom jag på mig med att kalla kossorna suggor, och trots att de är svårt att tycka om strävhåriga stora, rosa, tjocka, illaluktande djur så kände jag att jag saknade dom. Nej jag tycker inte det är ASKUL att åka till jobbet. Men det är aldrig så att jag inte vill åka dit. Dagarna bara flyger förbi och jag lär mig något nytt varje dag. Till exempel att en gris är gravid (om man nu säger så) i 3 månader, 3 veckor och 3 dagar. Jag tycker om att få ta på mig arbetsbyxor, lyssna på radio och skrapa skit. Jag tycker om att få måla siffror på rör, strö halm och räkna antal.
 
Kanske försöker jag övertyga mig om att jag har gjort rätt val, eller så är det faktiskt så att allting inte alltid är SÅ JÄVLA ROLIGT hela tiden. En del är väldigt duktiga på att prata, på att få sina jobb att låta så FANTASTISKT roligt. Jag tycker inte det. Men trots allt, så trivs jag. Med "mina" grisar.

Kommentarer
Postat av: Karin

Dräktig heter de. Jag kan minsann haha

2012-09-11 @ 21:51:58
URL: http://barfotaboogie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:
- Snälla, skit i reklamen. Den publiceras ändå inte.
- Jag fotar med en Nikon D90.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0