Livet som vi lever.

De sa att vi skulle inse runt den tjugonde augusti vad studenten egentligen innebär.
Med åtta dagar kvar är jag beredd att hålla med.
Skola innebär trygghet och det känns i magen att jag imorgon blir arbetslös.
Men jag tänker att det löser sig.
Allting löser sig.
Och det är ju nu saker och ting kan börja hända.
Imorgon får jag förhoppningsvis reda på om jag har en praktikplats kirrad.
Då börjar färden mot mitt nuvarande drömyrke.
Jobba med grisar efter studenten, jag hade skrattat om jag hört det för tre år sedan.
Nu är man äldre.
Nu har man förhoppningsvis lite mer koll på sig själv.
Nu hade mitt val sett annorlunda ut.
Men jag ångrar ingenting.
För så länge man lär sig något ska man inte ångra det.
 
(Lånad bild)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
- Snälla, skit i reklamen. Den publiceras ändå inte.
- Jag fotar med en Nikon D90.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0