Adjöss 2012, skullebaravilja går på nya äventyr!

 
Så här i efterhand var 2012 smått kaos. Den bästa våren någonsin följdes av en sommar som inte riktigt blev som planerat. Men studenten, den tog jag i alla fall, syrran blev gift och för första gången gick jag till ett jobb jag faktiskt trivdes med. Sen kom hösten och som jag hade längtat efter att få vara fri. Men det visade sig att med friheten kom en känsla av att inte veta någonting om något. Jag insåg att skola innebar trygghet, kunskap och vänner. Helt plötsligt saknade jag, hon som under vårterminen bara ville bort från allt vad lärare och läxor hette, någon att dela vardagens små tankar med. Lika mycket saknade jag den engagerade delen av mig själv. Så jag började arbeta på en grisgård och även om mina dryga fyra månader där inte var som att studera igen så började saker och ting så sakteliga bli som vanligt. I November kom även det där beskedet jag väntat på. Jag skrek av glädje efter att fått reda på att jag kommit in på den skola jag sökt till. Den skola som förhoppningsvis skulle vara början till framtiden och som jag under 2012 verkligen bestämt mig för att satsa på.
 
2012 var en salig blandning av besvikelse, eufori, TV-häng, nya bekantskaper och erfarenheter dansband och tårar, men det var också året som jag bestämde mig för vad jag skulle bli när jag blev stor. Och kanske var det det största som hände när man tänker efter. Ungefär där är jag nu och vill ni kan ni följa mig här framöver, så får vi se om jag någon gång kanske återvänder hit. Kram på er.
 
www.snarthemma.blogg.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
- Snälla, skit i reklamen. Den publiceras ändå inte.
- Jag fotar med en Nikon D90.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0